◉ 🎮 GameDownload 🎮 ◉

نقد و بررسی بازی The Sims 4

برای مشاهده متن به ادامه مطلب بروید.

در هر سنی باشید،هر چقدر فقیر یا ثروتمند باشید مطمئنا در زندگی خود مشکلاتی خواهید داشت. شاید در حال حاضر مشغله ی درس، سپس خدمت سربازی و دانشگاه و در نهایت تشکیل یک خانواده. هرچه بزرگتر شوید مشکلات شما بیش از پیش شده و مسئولیتتان سنگین تر می شود. دیر یا زود روزی می رسد که شما هم باید تشکیل یک خانواده دهید و سخت کار کنید تا بتوانید از پس خرج و مخارج زندگی برآیید. پس بیایید این مشکلات را در دنیای مجازی تجربه کنیم.

سری بازی های The Sims را تقریبا نمی توان با هیچ بازی مقایسه کرد چون با تمام بازی ها از نظر سبک متفاوت است. این سری همواره پرطرفدار بوده اما نسخه به نسخه ضعیف تر شد. اولین نسخه از این سری در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و متای ۹۲ را دریافت کرد.

The Sims 2 نیز موفق عمل کرد و توانست متای ۹۰ را کسب کند . نوبت به Sims 3 رسید و این عنوان هم موفق بود. گرچه نسبت به دو نسخه ی قبلی ضعیف بود اما باز هم توانست متای قابل قبول ۸۶ را کسب کند. امروز قرار است به نقد و بررسی چهارمین نسخه از این سری بپردازیم. نسخه ای که از نظر منتقدان ضعیف ترین Sims به شمار می رود.

عنوان : The Sims 4

سازنده :Ea Maxis , The Sims Studios

ناشر : Electronic Arts

سبک : Life Simulation

پلتفرم ها : Microsoft Windows , OS X

تاریخ انتشار : ۴ سپتامبر ۲۰۱۴

پلتفرم نقد و بررسی : Microsoft Windows

همانند نسخه های قبلی، در شروع بازی باید Sim خود را شخصی سازی کنید. جنسیت، سن، رنگ موها و … را انتخاب می کنید و به بازی کردن می پردازید.     شما با یک کلیک ساده می توانید قسمت مورد نظر را به سلیقه ی خود ویرایش کنید. برای مثال روی موهای خود کلیک می کنید و می توانید مدل یا رنگ آن ها را عوض کنید. لباس های جدید و جذابی به بازی اضافه شده و نمی توان ایرادی به آنها وارد کرد اما بهتر است بپردازیم به کمبود های موجود در بازی. چه برای جنس مذکر و چه برای مونث تنوع کفش های بازی محدود است. مثلا برای مجالس رسمی بیشتر از ۳ نوع کفش برای هر جنس وجود ندارد. دیگر محمدودیتی که در بازی کمی آزار دهنده است عدم تنوع مدل موها برای خانم ها است. مدل های مو برای مردان متنوع است اما برای خانم ها این چنین نیست. تعداد Tattooهای موجود در بازی به شدت افزایش یافته که قطعا نکته ای مثبت محسوب می شود.

اما از شخصی سازی که بگذریم می رسیم به شروع زندگی در یک دنیای مجازی. به عنوان یک شهروند اولین کاری که باید انجام دهید این است که دنبال کار بگردید ( اگر محصل نباشید ). یکی از مهم ترین عواملی که باعث کم شدن نمرات Sims 4 شده بود محدودیت در انتخاب شغل بود. تقریبا همه از این بابت مطمئن هستند که با انتشارDLC های مختلف این کمبود حل خواهد شد اما فعلا بحث روی نسخه ی اصلی Sims 4 است نه روی DLC ها! مجموع شغل های موجود در بازی از ۱۰ – ۱۲ تا تجاوز نمی کند. هر شغلی که انتخاب می کنید مزایای خودش را دارد. ساعات و روز های کاری مختلف، حقوق متفاوت و … . اگر اشتباه نکنم کمتر حقوق به خلافکاری اختصاص داشت که بر حسب هر ساعت ۹$ دریافت می کنید که تقریبا بیگاری محسوب می شود! . شما همانند نسخه های گذشته هرچه کار خود را بهتر انجام دهید رتبه ی کاری بالاتری دریافت خواهید کرد و این یعنی تعطیلات و حقوق بیشتر. البته همان طور که گفته شد باید کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. اما می رسیم به تشکیل خانواده!. برای پیدا کردن همسر مورد نظر خود ابتدا باید او را بشناسید. سن، علایق، شغل و … عواملی هستند که باید در نظر داشته باشید. مراسم عروسی به مراتب گسترده تر و جالب تر از نسخه ی قبلی شده است. شما می توانید برای جشن خود دوستان، همکاران و حتی یک خواننده دعوت می کنید اگر هم مشکل مالی دارید می توانید بدون گرفتن جشن ازدواج خود را به انجام برسانید. پس از مدتی نیز توانید بچه دار شوید. اما نوبت می رسد به خرج و خارج خانواده. به جز کار کردن روش های دیگر برای به دست آوردن پول هست. شما می توانید در اینترنت داستان نویسی کرده و درآمد زایی کنید. با تولد یک بچه کمی کار سخت تر می شود. این بار به جز خرید وسایل مورد نیاز خانه، باید لوازم مورد نیاز فرزندتان را تهیه کنید. از یک اتاق بچه با تخت و اسباب بازی بگیرید تا برسید به دوچرخه و پوشاک!.

در طول بازی می توانید وسایل مورد نیاز یک خانه را تهیه کنید. ماشین،یخچال،فریزر،گاز و… که مدل ها و قیمت های مختلفی دارند. هرچه پول بیشتری بپردازید قطعا وسیله ی بهتری خریداری می کنید و  هرچه وسیلتان بهتر باشد دیرتر خراب می شود. باید سعی کنید موارد امنیتی را به خصوص در آشپزخانه به خوبی رعایت کنید. سعی کنید تمام وسایلتان به هم نزدیک نباشند تا دچار مشکل آتش سوزی نشوید و مجبور باشید هم پول آتش نشانی دهید هم تعمیر وسایل خانه! و حتی شاید تلفات جانی هم بدهید. می توانید در خانه ی خود از وسایل تفریحی استفاده کنید. اگر پول لازم را داشته باشید می توانید حتی خانه ی خود را عوض کنید. این امکان هم وجود دارد که یک زمین بخرید و خودتان خانه را بسازید.

در طول بازی می توانید وسایل مورد نیاز یک خانه را تهیه کنید. ماشین،یخچال،فریزر،گاز و… که مدل ها و قیمت های مختلفی دارند. هرچه پول بیشتری بپردازید قطعا وسیله ی بهتری خریداری می کنید و همان طور که گفته شد هرچه وسیلتان بهتر باشد دیرتر خراب می شود. باید سعی کنید موارد امنیتی را به خصوص در آشپزخانه به خوبی رعایت کنید. سعی کنید تمام وسایلتان به هم نزدیک نباشند تا دچار مشکل آتش سوزی نشوید و مجبور باشید هم پول آتش نشانی دهید هم تعمیر وسایل خانه! و حتی شاید تلفات جانی هم بدهید. احساسات Simشما در این نسخه بسیار گسترده تر است. عصبی هستید؟ بروید حمام، خجالت زده هستید؟ از همه پنهان شوید، کم حوصله هستید؟ با دوستتان صحبت کنید و … . چنین احساساتی در The Sims 4 همواره با شما خواهند بود و به عبارتی شما همواره باید نیاز های خود را برطرف کنید.

سری The Sims هیچ وقت دارای یک گرافیک خیره کننده نبوده است. وقتی یک بازی حتی DX 9 را ساپورت کند قاعدتا گرافیکی ضعیف دارد. به مقوله ی گرافیک که می رسیم Sims 4 تعریفی ندارد. در واقع پیشرفت زیادی نسبت به نسخه ی قبلی نداشته و این مطمئنا یک نقطه ضعف به حساب می آید. پس از گذشت ۵ سال طرفداران حق دارند انتظار یک پیشرفت گرافیکی داشته باشند که چنین امری میسر نشد. باگ های بازی نسبت به نسخه ی قبلی بسیار کمتر شده است و این شاید تنها نکته ی مثبت در گرافیک بازی به حساب می آید. طراحی موها بسیار مصنوعی بوده که راستش برای من عجیب بود. اما دیگر نکته ی مثبت در Sims 4 نورپردازی فوق العاده است. نسخه های پیشین این بازی نیز چنین امتیازی را داشتند. وقتی خورشید غروب می کند حال و هوای بازی همانند دنیای واقعی است. نور لامپ های مختلف متفاوت است، چراغ خواب زیبایی میحط بازی را دو چندان می کند و…. . ولی اگر قرار باشد پس از هر نکته مثبت یک نکته منفی بگوییم، پس از نورپردازی عالی می رسیم به طراحی بسیار ضعیف تکسچر ها! متاسفانه باز هم خبری از پیشرفت نیست که عجیب است. با توجه به کوچک بودن محیط بازی باید سازندگان به جزئیات بیشتر توجه می کردند که به نظر نمی رسد این اتفاق افتاده باشد. صورت خشک Sim ها هم نکته منفی دیگری به حساب می آید و باید گفت به طور کلی گرافیک هیچ تفاوتی با نسخه ی قبلی نداشته است.

صداگذاری بازی از جهاتی قوی و در برخی موارد ضعیف است. در طول بازی Sim ها اغلب ساکت اند و بدون شک این باعث کسل شدن بازیکن در هنگام بازی می شود. هنگامی که به بازی کردن می پردازید آهنگی نمی شوید مگر صداهایی که نشان دهنده ی رخ دادن اتفاقی در بازی ( نظیر تغییر حالت روحی، خراب شدن یک وسیله و … ) باشد. اما روی همان صداهای مختصر به خوبی کار شده و جای حرف باقی نمی گذارد. این که صدای Sim شما چگونه باشد نیز به خودتان بستگی دارد. در کل بازی در بخش صداگذاری اگر نگوییم عقبگرد داشته اما پیشرفتی نیز به چشم نمی خورد.

 

The Sims 4 قطعا نسبت به نسخه های قبلی خود نمایشی ضعیف تر داشت اما هنوز همان لذت تشکیل یک خانواده را می توانید در این عنوان بیابید. پس اگر تا به حال این بازی را تجربه نکرده اید و از طرفی به نسخه های قبلی و زندگی مجازی علاقه دارید The Sims 4 منتظر شماست. بشتابید.

نکات مثبت : اضافه شدن Tattoo های متنوع به بازی، اضافه شدن برخی وسایل ضروری به بازی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران به صورت گسترده تر، کم تر شدن باگ های بازی نبست به نسخه های قبل، نورپردازی قابل قبول.

نکات منفی : کمبود شغل، کوچک بودن محیط بازی، گرافیک نسبتا ضعیف،صداگذاری نه چندان دل چسب، کمبود لباس برای سنین پایین، کمبود لباس برای مجالس رسمی.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
◉گــــیــــــم دانــــلــــود|نـقـد و بـررسـی و دانــلــود رایـگانــ بازیـــ هایــــ روز دنــیــا◉
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan