◉ 🎮 GameDownload 🎮 ◉

نقد و بررسی بازی WWE 2K16

برای مشاهده متن به ادامه مطلب بروید.

پیروزی، شکست، قهرمانی:

ورزش های مختلفی در جهان وجود دارد که اکثر مخاطبان صنعت بازی های رایانه ای دوست دارند عناوینی شبیه به آن ها ساخته شود و بتوانند تیم ها یا افراد محبوبشان را کنترل کنند. شرکت هایی نظیر EA SPORTS، Konami، 2K Sports و... از مخاطبان حمایت کرده اند و عناوین شبیه ساز زیادی را ساخته اند که موفقیت و سود بالایی برای آنها به همراه داشته است. عناوینی نظیر FIFA ، Pes ، NBA ،MLB و... که هر سال با انتشار نسخه جدیدی از آن ها، افراد زیادی سرگرم می شوند. بعضی از مخاطبان عاشق سبک Fighting هستند و از خشونت بسیار بالا خوششان می آیند که صنعت بازی های رایانه ای در این زمینه هیچ کمی و کاستی ندارد. Mortal Kombat، UFC، WWE از عناوین به روزی هستند که طرفداران سبک Fighting، همیشه عنواین مذکور را بازی می کنند.  ژانر Fighting در صنعت بازی های رایانه ای  را می توان به دو بخش شبیه ساز و بازی ها تخیلی تقسیم کرد.

مخاطبان با عناوین Fighting که از المان های تخیلی ساخته شده اند، آشنایی کامل دارند که از معروف ترین بازی ها در این سبک می توان به Mortal Kombat اشاره کرد که به تازگی نسخه جدیدی از آن منتشر شده است. در بخش دیگر  UFC و WWE از مشهورترین عناوین شبیه ساز در سبک مذکور هستند که هر ساله نسخه جدیدی از آن ها تولید و روانه بازار می شود.

در این مقاله نگاهی به نسخه جدید سری بازی WWE نگاهی می اندازیم.

نام: WWE

سازنده ها: Visual Concepts و Yuke's

ناشر: 2K SPORTS

پلتفرم: PS4,PS3,Xbox One,Xbox 360,PC

سبک: Sports, Fighting

داستان واقعی:

داستان بازی درباره درگیری ها مهم در طول تاریخ کمپانی WWE است؛ مثلا می توان به درگیری بین Triple H با Shawn Michaels (در سال های 1997 تا 2002) و درگیری Cm Punk و John Cena (در سال 2011 تا 2012) اشاره کرد. در هر مرحله از بخش داستانی، وظایفی گفته شده تا شما آن ها را انجام دهید، اما منظور سازنده از این حرکت چیست؟ در واقع شرکت سازنده قصد داشته تا شما با انجام وظایف گفته شده، حرکات درستی را انجام دهید تا مسابقه ها دقیقا برایتان شبیه ساز شود. مثلا در PPV ( مسابقات و درگیری های مهم در PPV انجام می شود که هر یک ماه، یک PPV برگزار می گردد) Hell In Cell، مسابقه با یک خیانت و یا یک submission به پایان می رسد. در بازی و در همان PPV شما هم باید با زدن یک submission کار حریفتان را تمام کنید. البته در انجام وظایف گفته شده هیچ اجباری نیست ولی اگر آن ها را انجام دهید، انگار که یک مسابقه را شبیه سازی کرده اید و از این کار لذت می برید.

در ابتدا بخش داستانی، دو قسمت دارد که هر کدام در گیری های گفته شده را در 14 مرحله به رخ می کشند. پس از آن و با خرید DLC های دیگر، مسابقات قدیمی و جدیدی به بخش داستانی افزوده می شود.

در اوج هیجان:

گیم پلی بازی نسبت به نسخه های قبل طبیعی تر به نظر می رسد، اکثر حرکاتی که در دنیای WWE مشاهده می کنید، توسط Motion Capture وارد این بازی شده است. در بخش گیم پلی هنوز ایراداتی وجود دارد که از نسخه 2010 تا به الان هنوز بر طرف نشده است. از عمده ترین مشکلاتی که در نسخه های اخیر شاهد آن بوده ایم، بلند کردن یک فرد سنگین وزن توسط یک فرد سبک وزن است که همه با آن آشنایی دارید. مثلا Rey  Mysterio سبک وزن ترین کشتی گیر کمپانی WWE است،آیا این فرد می تواند فردی با 210 کیلوگرم را بلند کند؟ این دقیقا همان ایرادی است که در نسخه های اخیر این بازی با آن رو به رو هستیم.

در WWE 2K 15 پیشرفت هایی در بخش گیم پلی دیده می شود ولی بعضی از موارد جذابی که در نسخه قبل وجود داشت، در این نسخه دیگر وجود ندارد که این مورد از جذابیت بازی و گیم پلی کم می کند. ساخت کمربند دلخواه، ساخت سالن های مختلف، مسابقه Ladder Match، بخش Speciale referee و... از بخش هایی بودند که در WWE 2k 15 حذف شده اند.

مسابقاتی که در WWE 2k 15 وجود دارد متنوع است و بعضی از آن ها برای مسابقات خسته کننده قدیمی نیز جایگزین خوبی بودند. از مسابقاتی که در این نسخه وجود دارد می توان به:

One And One: در این قسمت کشتی گیران به صورت تکنفره و در شاخه های متعدد باهممبارزه می کنند.

Tripel Threat Match: در این قسمت سه کشتی گیر با هم و در شاخه های متفاوت به مبارزه مشغول می شوند.

4Man: در این قسمت چهار کشتی گیر با هم و در شاخه های مختلف به مبارزه مشغول می شوند.

6Man: در این قسمت شش کشتی گیر، در شاخه های مختلف با هم مبارزه می کنند.

کشتی گیران زیادی در بازی وجود دارند. از قدیمی ترین گرفته تا جدید ترین آن ها که همه در این نسخه حضور خواهد داشت:

Bray Wyatt

Roman Reigns

Fandango

Triple H

Shawn Michaels

John Cena

Golddust

Erick Rowan

Luke Harper

Naomi

Xavier Woods

Tamina

Seth Rollins

هر یک از کشتی گیران مذکور، حرکات و فنون مخصوص به خود را دارند که همان طور که گفته شد، تمامی این حرکات توسط Motion Capture در بازی گنجاده شده است.
با خرید Season Pass بازی کشتی گیران معروفی چون: Sting , Paige ,  Hulk Hogan و... به لیست کشتی گیران این بازی ازوده می شوند.
بزرگترین تغییری که در این بخش ایجاد شده است، اضافه شدن بخش My Career به بازی است.
My Career چیست؟
در بازی WWE 2K 15 بخشی به نام My Career وجود دارد که پیش از این نیز از این بخش در بازی های FIFA, NBA و... استفاده شده بود. روش کار به این صورت است که در ابتدا کشتی گیر مورد علاقه خود را می سازید و با اضافه کردن مو، خالکوبی، رنگ چشم و... ویژگی های شخصیت مورد علاقه تان را تکمیل می کنید. سپس از ابتدایی ترین بخش کمپانی WWE یعنی NXT کار خود را به عنوان یک کشتی گیر حرفه ای شروع می کنید. با مرور زمان و با پیشرفت هایی که می کنید، وارد برند های بزرگ تر و معروف تری مثل Smack Down و RAW می شوید. بازی از سال 2015 آغاز می شود و تا 15 سال بعد یعنی 2030، Career شما ادامه خواهد داشت.
در بخش My Career یک سیستم جدید وجود دارد که به آن Superstar studio گفته می شود. با استفاده از این امکان جدید، مخاطبان می توانند مستقیما عکس های خود را وارد کرده، و هر چیزی از تی-شرت گرفته تا رینگ خاص خود را ایجاد کنند، همچنین می توانند کشتی گیر شبیه خود را نیز داشته باشند.
دینگ، دینگ، دینگ:
صداگذاری از بخش های مهم هر بازی است که باعث بر قراری ارتباط میان مخاطب و بازی می شود. در عناوین ورزشی مهم ترین بخش، گزارش گزارشگر ها است. در WWE 2K 15 بخش گزارشگری دستخوش تغییرات متعددی شده است. دیالوگ های بازی افزایش یافته اند و طبیعی تر نیز شده اند، Michael Cole و Jerry Lawlor دو گزارشگر محبوب کمپانی WWE بیش از 30 ساعت باهم همکاری کرده اند تا مسابقات در WWE 2K 15 طبیعی تر به نظر برسد.
در بخش صداگذاری همه چیز همانند دنیای واقعی WWE می باشد. مثلا تماشاچیان با هر حرکت، واکنش های مختلفی از خود نشان می دهند که بی نظیر است. در برخورد با رینگ ها، کف سالن، سکو ها، میزها و... هر کدام صدا های مخصوص به خود را دارند که حس یک مسابقه واقعی را به مخاطب منتقل می کند. بر خلاف نسخه های پیشین که بعضی از ضربات تقریبا یک صدا بودند، در این نسخه تمامی حرکات و ضربات صدای مخصوصی دارند. مثلا با زدن یک backhand chop، از پوست حریف یک صدای شلاقی مانند بلند می شود. 
در منوی اصلی بازی نیز موسیقی های بسیاری پخش می شود و مخاطب را در منو اصلی تنها نمی گذارد.
رینگ شکسته:
به لطف کنسول های نسل هشتم و سخت افزار قوی آن ها گرافیک بازی پیشرفت زیادی کرده و به واقعیت نزدیکتر شده است. برای مثال اگر نسخه های نسل هفتمی را بازی کرده باشید، گرافیک تماشاچیان را در حد ضعیف توصیف می کردید ولی در این نسخه علاوه بر تماشاچیان، نورپردازی نیز خیلی بهتر شده و این همان نکته ای است که مخاطب را به سمت نسخه نسل هشتمی WWE 2K15 هدایت می کند.سازندگان از کوچکترین جزئیات هم نگذشته‌اند. حرکات بسیاری از کشتی گیران در استدیو های Motion Capture ضبط و چهره اکثر آنان به طور کامل اسکن شده است که به طبیعی تر شدن بازی کمک زیادی کرده است. همچنین به لطف انیمیشن‌ های جدیدی که برای پین کردن و برخی حرکات دیگر طراحی شده، بازی را جالب تر و واقعی تر از قبل می کند.
فیزیک بدنی کشتی گیران نیز بهتر شده ؛ یعنی بدن هر کشتی گیر انعطاف پیدا می کند. انبساط و انقباض ماهیچه های شکم، بازو، سینه و... کشتی گیران به خوبی دیده می شود. طراحی رینگ ها هم در نوع خودش عالیست و علاوه بر این، رینگ ها هم دارای فیزیک خاصی هستند. مثلا وقتی دو کشتی گیر فوق سنگین با هم در حال مبارزه هستند. اگر یکی از این دو کشتی گیر یک حرکت سنگین ( مانند Super plex) به حریف سنگین وزنش وارد کند، رینگ به راحتی شکسته می شود و از بین می رود.
استادیوم هایی که در WWE 2k15 وجود دارند، همه لاینسس شده است. یعنی برند RAW , SmackDown , Main Event , NXT و... با کمک طراحان واقعی، این استادیوم ها در بازی شبیه سازی شده اند
یک پایان زیبا:
در کل WWE 2k16 یک بازی مهیج و جذاب در سبک Fighting است که هم مخاطبان سرسخت WWE را راضی می کند.
از حذف برخی امکانات که نقاط قوت بازی را تحت شعاع قرار می دهد. اگر از طرفداران پر و پا قرص WWE ( چه در بازی های رایانه ای و چه در دنیای واقعی) هستید، پیشنهاد منتقد این مقاله این است که به هیچ وجه این عنوان را از دست ندهید. تجربه این بازی برای کسانی که ژانر Fighting را دوست ندارند هم پیشنهاد می شود و حتی این افراد را تا چند ساعتی سرگرم نگه می دارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
◉گــــیــــــم دانــــلــــود|نـقـد و بـررسـی و دانــلــود رایـگانــ بازیـــ هایــــ روز دنــیــا◉
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan