◉ 🎮 GameDownload 🎮 ◉

نقد و بررسی بازی Pro Evolution Soccer 2016

                

برای مشاده متن به ادامه مطلب بروید. 


شاید اصلی‌ترین شاخصه PES 2016 را بتوان توجه به ماهیت فیزیکی فوتبال دانست. PES 2016 یک ویترین کامل از درگیری‌ها، کنش‌ها و واکنش‌های فوتبال است. شما در PES 2016 باید برای هر لحظه پیروزی بجنگید؛ فرقی نمی‌کند این نبرد برای تصاحب یک توپ معمولی در میانه میدان باشد یا تلاش برای به ثمر رساندن گل در محوطه جریمه؛ PES 2016 سعی کرده تا علاوه بر اینکه بازی را سریع و پویا نگه دارد؛ روح درگیرانه و فیزیکی فوتبال را نیز چاشنی آن کند تا ماحصل؛ محصولی شود که می‌تواند به خوبی حس فوتبال را به مخاطب القا کند.

اما بازی فقط یک فوتبال فیزیکی نیست. نکته جالب هم همینجا است که توازن موجود در PES 2016 باعث شده تا بازی علاوه بر اینکه درگیرانه و فیزیکی است؛ سیال بوده و پاسخگویی بالایی هم داشته باشد. اینجا است که می‌توان از بازی کردن PES 2016 لذت برد. این تعامل و ترکیب باعث شده تا پیاده کردن هر تاکتیک و هر پاسی در بازی ممکن و البته واقع‌گرایانه باشد. می‌توانید از پاس‌های کوتاه و متعدد یا به اصطلاح تیکی‌تاکا استفاده کنید یا به پاس‌های مستقیم بلند روی بیاورید یا حتی از ترکیب هر دوی آن‌ها استفاده کنید. بازی آنقدر روان و پویا است که برای پیاده‌سازی افکارتان، هیچ مانعی را روبه‌روی خود نمی‌بینید.البته موارد ذکر شده به این معنا نیست که بازی ساده باشد. پیاده سازی آن چه در ذهن دارید ممکن است اما آسان نیست.

کمبود تیم‌ها و نداشتن حق استفاده از آن‌ها در سری PES همواره یک ضعف به حساب می‌آید که البته امسال هم این مشکل در بازی وجود دارد. به طور مثلا بوندس‌لیگا در بازی حضور ندارد و برای بازی با تیم‌های لیگ برتر جزیره؛‌ باید با اسم‌های عجیب و غریب بازی کنید.

اما کمبود تیم‌ها و حق استفاده قانونی از نام، ورزشگاه یا لباس آن‌ها به این معنی نیست که PES این تیم‌ها را تهی و بدون شخصیت طراحی کرده است. اتفاقا برعکس؛ سازندگان بازی توجه خیلی زیادی روی شخصیت بازیکن‌ها و تیم‌ها داشته‌اند و سعی کرده‌اند تا جای ممکن آن‌ها را مطابق با نوع واقعی خود طراحی کنند. بازیکن‌هایی مثل نیمار یا گَرِت بِیل یا دیگر بازیکن‌های مشهور تیم‌های مختلف آن‌قدر شبیه به نسخه واقعی خود طراحی شده‌اند که گاهی اوقات آن‌ها را با نسخه واقعی خود اشتباه می‌گیرید! شاید یکی از دلایل این شباهت به واقعیت بیش از اندازه را بتوان مدیون چهره‌پردازی فوق‌العاده بازی دانست. چهره بازیکن‌ها با دقت بالایی طراحی شده که از حق نگذریم، تاثیر زیادی هم روی لذت بردن از بازی داشته است.

نکته دیگر درباره انجام حرکات انفرادی، لذت دریبل زدن و حرکات انفرادی با بازیکن‌های تکنیکی مثل مسی، رونالدو یا هازارد است. فقط کافی است با این بازیکنان پا به توپ شوید تا متوجه دقت عمل سازنده‌ها در اجرای تک‌تک‌ عادات این بازیکنان برای القای هرچه بیشتر حس فوتبال شوید. البته همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، انجام حرکات زیبا و اعمال دریبل‌های منحصر به فرد کار خیلی آسانی نیست و شاید همین عدم در دسترس بودن این حرکات باعث شود تا خیلی وقت‌ها به کار گرفتن آن‌ها در راستای عبور از حریف رو‌به‌رویی اثربخش نباشد.

 
نقاط ضعف:

- کمبود تیم‌ها و لیگ‌های لایسنس شده -
- کمبود ورزشگاه‌ها و شرایط آب‌و‌هوایی -
- گزارشگر ضعیف -

نقاط قوت:

+ توجه دقیقه به جنبه فیزیکی فوتبال +
+ گیم‌پلی روان و پویا +
+ بخش مسترلیگ کامل‌شده +
+ چهره‌پردازی فوق‌العاده بازیکنان +
+ گرافیک زیبا و واقع‌گرایانه +

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
◉گــــیــــــم دانــــلــــود|نـقـد و بـررسـی و دانــلــود رایـگانــ بازیـــ هایــــ روز دنــیــا◉
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan